۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

نه به تجزیه طلبی!

1-  نه می توانم سکوت کنم و نه تاکنون فریاد زده ام! از مستعار بودن بیزارم و جسارت جنگیدن تمام عیار با نام واقعی ام را هم ندارم! خاک گور سهراب ها فریادم را به آسمان بلند می کند و ترس از آزردن اطرافیان، فریادم را در زیر خروار خاک دفن می کند.

2- وقت بیدار شدن است. اوضاع آنگونه که می خواستیم پیش نرفت و از قرار نخواهد هم رفت. باید بیدار شد که خبرهایی نه چندان خوشایند در راه است.*

3-  ایمان دارم که جنبش های قومی خفته در ناکجاآباد دربرگیرنده آرزوهای ما نیست. تفسیر و تعبیرهای بیهوده را کنار بگذاریم و بپذیریم که قاطر ما از کاروانسرای تجزیه طلبان نخواهد گذشت! تجزیه طلبانی که حقوق واقعی اقوام را دستاویزی برای رویاهای پوچ خود قرار داده اند و در جایی که شانس به دست آوردن اندکی از آنچه می خواستند را داشتند، در کناری ایستادند و هر روز خبر می پراکنند که جنبشی به پا خواهد خاست. نه به تجزیه طلبی! نه به سرکوب خواست های قومی!

* نمی دانم موضع گیری های اخیر هاشمی فقط باعث تعجب من شده یا هستند کسانی که با من هم درد هستند؟! هر چه هست می ترسم از مواضع جدید مصلحت دان نظام! و امیدوارم که این ترس بیهوده باشد.

۳ نظر:

  1. خودت را جای اقلیت ها بگذار و آنگاه قضاوت کن.
    جای اهل سنت،مسیحی ها یهودی ها، که هزاران سال است در ایران اند، جای خیلی های دیگر که احتمالاً در این سال ها خیلی خسته شده اند از بس حرف های قشنگ شنیده اند و در عمل هر روز حق شان بیشتر ضایع شده است.
    اگردر کردستان به دنیا می آمدی دنیا را جور دیگری می دیدی. نه استخدامی ، نه کاری ، نه شانی ، نه آینده ای
    تجزیه بد ترین چیز است ولی وقتی هیچ راهی برای اقلیت ها باقی نمی ماند بهترین راه است.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز چون خودم رو به جای اقلیت گذاشتم گفتم نه به سرکوب خواست های قومی!

    پاسخحذف
  3. اگر اقلیت ها بخواهند یک سرزمین واحد داشته باشند،مثلاً کرد ها از ترکیه، عراق و ایران مثل همان طرح صلح خاورمیانه، و برای خواست شان حاضر به مبارزه هم شوند که شده اند چه نظری داری.

    پاسخحذف

گفتند که...